lena-i-lyckebo

Direktlänk till inlägg 19 juli 2014

Lördag

Av lena-i-lyckebo - 19 juli 2014 21:36

  

Fyra veckor med idel solsken och värmebölja,  en sån sommar vi fick  . Nästa vecka, som är den sista semesterveckan för mig ska enligt prognosen gå i samma tecken. Jag ska lapa sol och njuta och ladda upp inför jobbet som startar och faktiskt så längtar jag dit en smula. Träffa gänget igen och komma in i dagliga rutiner som vi alla egentligen behöver.

 

 

 

Hundarna har svettats i värmen så vi tog med dom till en fin strand nära Lyckebo där dom fick simma och svalka av sig.  Efter detta så var dom trötta och har sovit i skuggen mest hela dagen. Vi har kapat tallar som sen ska bli ved till grillplatsen, dessa skymde solen så nu är det fixat men ack så jobbigt i denna värme .

En god film är på gång, jag passar på att skriva detta i pausen och när den är slut så är det sängen som gäller.

Puss på pannan och natti....    

 
 
Ingen bild

pearl1

20 juli 2014 10:11

Hej.... Ja, underbara svenska sommardagar...! Har aldrig förstått dem som reser utomlands när Sverige "bjuder" på sitt allra bästa...Alltsåå, bara naturen i sin glans......
Ha dé gott i sommarvärmen..Kram...

 
Ingrid

Ingrid

20 juli 2014 10:22

Hej... Ja vilken underbar sommar.Så härligt för hundarna med ett bad.
Oh,när jag ser dina hundar så går mina tankar till lilla Nellie.
Så fruktansvärt tomt här hemma,ingen som möter en vid dörren med glädje.Sorgen får ta sin tid.Och det är bara vi hundägare som kan
förstå detta med att sakna o sörja sin hund,att det gör så ont i hjärtat.
Nu blir det till att åka o bada idag.
Kram:Ingrid

http://amandaaflisa.bloggplatsen.se

 
marran58

marran58

20 juli 2014 18:50

Hej ser underbart ut
bada i sån värme får ni väl inte varje sommar precis

http://marran58.bloggplatsen.se

 
Eleonor

Eleonor

21 juli 2014 00:56

Åh vad mysigt. Ser jätteskönt ut för hundarna. Skulle gärna göra dem sällskap där i plurret.
Skönt att slippa ågren inför att börja jobba igen.
Jag trivs på mitt lov men brukar alltid känna ågren då sommarsemestern lider mot sitt slut. Men när jag väl är på jobbet igen så brukar jag tänka "javisstja, det var ju inte värre än så här"
Kram

http://surridurr.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 15:56


Vad har husfolket dragit in i huset? Man får ju aldrig vara i fred  utan måste hålla ett öga uppe          Nåja, den är ju inte igång för jämnan, tack och lov      ...

Av lena-i-lyckebo - 4 januari 2020 12:25


Hej på er alla.   Det är ett år sedan jag varit in på bloggen och blev så glad att höra att man är saknad, skärpning Lena     Allt har rullat på i mitt liv, en sorglig händelse skedde i Juni månad då min älskade Towe somnade in. Hon blev 14 å...

Av lena-i-lyckebo - 28 december 2017 20:25

    Vi har haft en lugn Jul och firade faktiskt julaftonen på juldagen för barnbarnen var med morföräldrarna detta år. Vi turas om pga att deras föräldrar bor på var sitt håll men båda är med på alla högtider, skönt att kunna vara vänner trots a...

Av lena-i-lyckebo - 23 november 2017 07:47

    God morgon. Jag vaknade före tuppen och sitter här och väntar på att dagsljuset ska komma.  Några timmar har vi på oss att uppleva detta men snart är vi inne i Polarnatten och då är solen under horisonten. Omkring den 15/12 går vi in i detta...

Av lena-i-lyckebo - 13 november 2017 18:54

          Barnbarnen växer så det knakar. Tuva-Lisa är 7 år i dag, går i första klass  och Moa 4 år.  Det finaste som finns och livets efterätt   . Att få viskat i  mitt öra dessa ord "Fammo, du är bäst" är som ljuv musik.       ...

Presentation


Midnattsolen är min sommar och norrskenet min vinter.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Sök i bloggen

Fråga mig

11 besvarade frågor

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Bloggtid

Kommentarer

Bloggvänner

bloggvänner


Ovido - Quiz & Flashcards